Jdi na obsah Jdi na menu
 


test

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A co je v modelu 99 nového? Jde převážně o "kosmetické" úpravy (vyjímkou je SLX), které mají za úkol dále zvýšit hodnotu a komfort vozu. Na první pohled nejviditelnější inovací je změna barvy horní části přístrojové desky z šedé na černou (viz foto, foto minulé "šedé" verze najdete zde). Změnou barvy logicky prošla i přístrojová část (viz foto) a navazující prvky ve dveřích (viz foto). Díky této velmi jednoduché úpravě dostal interiér Octavie podstatně elegantnější podobu nehledě na to, že se přístrojová deska méně odráží v čelním skle. Změnila se také barva podsvětlení přístrojů z červené na příjemnější zelenou.

Co by se však dalo nazvat světovým unikátem je to, že v nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska zcela jiná s menší a elegantnější "kapličkou" a také jiným středovým panelem (viz foto). Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf se dvěma verzemi př. desky? Osobně bych se přimlouval za SLX-kovou přístrojovku do všech verzí Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny opěradel předních sedáků (viz foto), tak aby měly kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned odzačátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". K onomu tolik kritizovanému prostoru na zadních sedadlech Octavie bych chtěl říci jedno. Mnohé vozy jiných značek mají sice prostor pro kolena větší, ale prozměnu nelze zcela zasunout boty pod sedadla, což jde v Octavii bez problémů.

Výraznými bezpečnostními prvky, které přibyly v modelu 99 je upevňovací systém ISOFIX pro dětskou sedačku a možnost objednání bočních airbagů, které však v testované Octavii chyběly.

V Audi a VW osvědčený motor 1,9 TDI/66 kW pracoval zcela bez problémů. Opět nadchl výborným zátahem z nízkých otáček i ochotou akcelerovat až k hranici pěti tisíc táček za minutu. Průměrná spotřeba v testu činila pouhých 5,8 l/100 km. Zde je nutno říci, že jsme rozhodně nezkoušeli šetřit naftu, ale naopak jsme se snažili co nejrychleji dostat na určené místo. Tomu odpovídá i vysoký rychlostní průměr 92 km/h, který v sobě zahrnuje i čtyřhodinové popojíždění v zácpě v Paříži. Abych jen nechválil, odhlučnění tohoto motoru v interiéru by mohlo přeci jen být o něco lepší.

Jako celek Octavia TDI v modelovém provedení 99 vyzrála ve kvalitní automobil s příznivou pořizovací cenou. Základ TDI/66 kW se slušnou výbavou GLX stojí 437.900,- Kč. Testovaná verze dovybavená o metalízu (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-), přišla na 513.900,- Kč.

 

Test Octavie TDI/66 kW (předchozího modelu) najdete zde a Octavie Combi TDI/66 kW najdete zde.